-> Buy here <-

 

The Story of the Walkin’ Wolf…
>Download here<

 

1. When the Sinner is the Saint
12-String, Dobro, Mandolin, Keys (Bagpipe), Percussion

Song über Missbrauch - mit irisch-keltischen Einflüssen.
Er kann aus sicht des Opfers aber auch des Täters gesehen werden… so er denn bereut.

Song about abuse - with some irish-celtic elements within.
It can be seen from the perspective of the victim but also of the perpetrator… if he repents.

2. Wayfaring Stranger
6-String, Banjo, Accordion (by my bandmate from Mother’z Boyzz Lutz Meisner), Percussion, additional 6-String (by my good friend Lukas Hennecke)

Ein altes amerikanisches Traditional - mit Country-Vibes… … über den Tod aus der Sicht des Sterbenden. Es soll den Hinterblieben Trost, Mut, Hoffnung und Stärke geben.

An old American Traditional - with Country-Vibes…
… about death from the perspective of the dying. It is intended to give comfort, courage, hope and strength to those who are left behind.

3. Lucky Lemon Haze
Two 6-Strings (Rhythm- & Lead-Guitar), Percussion

Bluesiger, relaxter Rocksong darüber, dass man nicht immer alles übertreiben und das richtige Mass suchen und finden sollte.

Bluesy, relaxed rock song
about not always overdoing everything and searching and finding the right balance.

4. Wintertime
Two 6-Strings (Rhythm- & Lead-Guitar), Dobro, Percussion

Ein bluesiger Rocksong im Southern Style mit Country Vibes inkl. Twin Guitars im Solo.
Der Song stammt in der Grundidee von meinem alten Freund und Bandkollegen Jiri Lhotsky, der ja auch schon einen Song auf dem letzten Mother’z Boyzz-Album Pink Cadillac beigesteuert hat. Ich habe lediglich ein paar wenige Noten und das Arrangement geändert… und die dritte Strophe ist von mir.

A bluesy southern-style Rocksong with country vibes including twin guitars in the solo.
The basic idea for the song came from my old friend and bandmate Jiri Lhotsky, who also contributed a song to Mother'z Boyzz album Pink Cadillac.
I just changed a few notes and the arrangement… and the third verse is mine.

5. Mumbai Blues
Two 12-String-Guitars, Keys, Percussion

Das erste von 3 Instrumentals.
Ich habe ein Faible für indische Musik (Sitar) und finde das Land und die Leute faszinierend. Das habe ich versucht zu transportieren.
Die chorale Stimme, stammt von meiner guten Freundin Kristina Bel. Ich habe ihr gesagt, ich brauche so ne Art instrumentales Vocal-Kamasutra...

The first of 3 instrumentals.
I have a soft spot for Indian music (sitar) and I find the country and the people fascinating. I tried to convey that.
The choral voice comes from my good friend Kristina Bel. I told her I needed some kind of an instrumental vocal Kama Sutra...

6. We’re leavin‘ home
12-String, Accordion, Percussion

Ein Song über die Menschheit. Von Adam und Eva bis heute in 3 Minuten. Der Mensch denkt immer nur daran ob er etwas tun kann, aber nie ob er es denn auch tun sollte. Das kann (und wird, wenn wir nicht schleunigst was ändern) böse enden. Sehr aktuell und nachdenklich, mit einer gewissen Portion fröhlichem Galgenhumor, wie ich finde...

A song about humanity.
From Adam and Eve until today in 3 Minutes. We only think about whether we can do something, but never if we really should do it. This can (and will, if we don't change something very quickly) end badly. Very topical and thoughtful, with a certain amount of gallows humor, imho...

7. Cowboy’s Applepie
Classical Guitar (Rhythm-Guitar, 6-String (Lead-Guitar), Percussion

Eins meiner Lieblingsstücke. Eigentlich war das Album schon fertig aufgenommen, da kam mir die Idee zu dem Grundriff. Der Refrain kam auch quasi von alleine. Obwohl oder gerade weil der Song sehr spärlich instrumentiert ist, groovt er wie die Hölle und verkörpert alles was ich an dieser Musik so liebe.
Textlich handelt er von meiner Einstellung zum Leben und dass ich nicht das Zeitliche segnen werde, solange ich noch Lust auf Apfelkuchen habe.
Bei den Aufnahmen hatte ich aus Zeitgründen nur einen Versuch und der hat gesessen. Überhaupt sind die meisten Sachen auf dem Album sogenannte One-Takes gewesen und ich wollte keine Perfektion um jeden Preis, sondern Gefühl, Authentizität und Empathie vermitteln.

One of my favorite songs on this record. The recordings were actually already finished, when the idea for the basic riff came to me. The chorus came almost by itself. Although the song is very sparsely instrumented, it grooves like hell and embodies everything I love about this music.
Lyrically, it's about my attitude towards life and that I won't die as long as I want a piece of applepie.
Due to time constraints, I only had one try during the recording and it was perfect. In general, most of the stuff on the album we’re one-takes. I didn't want perfection at any price, but rather convey feeling, authenticity and empathy.

8. No Flowers for my Grave
Two 6-Strings (Rhythm- & Lead-Guitar), Dobro, Accordion, Percussion

Angelehnt an die Bluesklassiker aus den 1920ern, wie zum Beispiel Blind Lemon Jefferson… auch textlich… nur halt auf mich bezogen…

Very close to the Classic Blues Recordings of the 1920th, like Blind Lemon Jefferson, for example… even lyrically… but from my point of view…

9. Tears have no color
Two 12-Strings, Classical Guitars (Solo), Keys (bowed Basses)

Rassismus...
ein weiterer meiner Lieblingssongs. Das Gitarrengrundthema ist schon über 30 Jahre alt. Auf den Text bin ich sehr stolz. Da wir mit Mother'z Boyzz keine politischen Statements abgeben, da das nicht unbedingt zu der Musik passt, die eher dem "Have a good time & have fun" - Genre zuzuordnen ist, bot sich mir hier die Möglichkeit zu politischen und gesellschaftlichen Themen Stellung zu beziehen.
War wichtig für mich und auch ein Bedürfnis.

Racism...
another one of my favorite songs. The basic guitar theme is more than 30 years old. I am very proud of the lyrics. We don't want to make any political statements with Mother'z Boyzz, that doesn't necessarily go with the music, which is more in the "Have a good time & have fun" genre, I also had the opportunity here to take a stand on political and social issues.
Was important and a need for me.

10. Cabeza Cuadrada
Two Classical Guitars, Handclaps

Als ich erfahren habe, dass die Spanier uns Deutsche „Quadratschädel“ nennen, fand ich das so lustig, dass ich diesem Instrumental einfach diesen Titel geben musste.
Musikalisch irgendwo zwischen Tex-Mex Küche und Gazpacho Andaluze oder Speedy Gonzales meets Don Quixote. Von nem Quadratschädel interpretiert. Das leichte Chaos ist volle Absicht. Spanien, vor allem die Insel La Palma, ist einer meiner Lieblingsorte. Love it!

When I found out that the Spanish call us Germans “square heads”, I found it so funny that I simply had to give this instrumental that title.
Musically somewhere between Tex-Mex cuisine and Gazpacho Andaluze or Speedy Gonzales meets Don Quixote. Interpreted by a square head. The slight chaos is fully intentional. Spain, especially the island of La Palma, is one of my favorite places. Love it!

11. Go down
Two 6-Strings (Rhythm- & Lead-Guitar), Percussion

Eigentlich könnte das auch ne Boyzz-Nummer sein… „familiar“ halt… simpel und auf die 12…macht Laune…

Actually, that could be a Boyzz-Song too... that’s what I meant with "familiar" on the album title ... simple and asskickin’... makes you feel good...

12. Trash Talker Blues
Two 6-Strings (Rhythm- & Lead-Guitar), Percussion

Ein Lied über ein Arschloch. Nach einer wahren Begebenheit. Menschen, die mich besser kennen, wissen auch wer gemeint ist.
Der Typ hat mich vor einigen Jahren schwer enttäuscht. Mittlerweile ist mir das aber scheißegal und er ist es auch nicht wert, dass ich mich noch über ihn aufrege. Ich glaube ja, dass ein jeder so einen Lemuren in seinem Umfeld hat... also, nicht ärgern, leg den Song auf und du fühlst dich besser...

A song about an asshole. By a true story. People who know me well also know who is meant.
This guy let me down a few years ago. Today it doesn’t bother me So much and he's not really worth getting upset about. I guess everyone has met such a person in their life... so don't fret, play this song on and you'll feel better...

13. Sarah’s Lullaby
Classical Guitars, Keys (Cello, Music Box)

Das hab ich meiner Tochter Sarah bereits vorgespielt, als sie noch im Mutterleib war. Eigentlich ein Zufall. Wir saßen auf der Couch und sie hat wohl ziemlich heftig getreten... als ich dieses Thema dann spielte hat sie damit aufgehört. Danach war das jedes Mal so. Auch als Baby und Kleinkind konnte ich sie immer wieder damit beruhigen... Dass ich das jetzt, nach 25 Jahren aufgenommen habe, ist mein Geschenk an sie...

I played that to my daughter Sarah when she was still in the womb. Actually a coincidence. We were sitting on the sofa and she must have been kicking pretty hard... when I played that theme she stopped. After that it was like this every time. Even as a baby and toddler I was able to calm her down with it again and again... The fact that I've recorded it now, after 25 years, is my gift to her...